Daisypath Anniversary tickers

17 April 2014

Projek Memikat Suami-Ikan Bawal Masam Manis Sedap!

Assalamualaikum..


Baru ni, aku ada beli ikan bawal hitam 2 ekor. Size agak besar.. Mula berkira nak setelkan ikan tu malam tadi... Google resepi.. Kekonon nak try resepi lain walhal dah banyak kali buat resepi sweet sour ni..


Banyak-banyak resepi, aku suke follow resepi Dapur Tanpa Sempadan Mat Gebu.. Ringkas,senang,cepat.. Lagipun,semua bahan dalam list tu ada kat rumah..


Aku print out dan akan simpan dalam 1 file. So,nanti boleh belek semula resepi ni... File pun takde lagi. Haha.. Selit kat kabinet je. Hahaa...


Aku ikut betul step dia bagi, walaupun cili kering tu kurang hancur sebab blend sikit sangat. Heheee.. Nak tumbuk pakai lesung malas pulak.. Kikikiki....


Bila dah tumis,campur semua bahan, wow! Nyummy nye! Sedap!



Siap lapik daun pisang kawwwwww... Haha.. Baru rasa kampung sangat menu dinner tu. Hewhewhew....


Memang puas ati.. Masak sekor je.. Sebab besar.. Lagi sekor tunggu saat kau kan tiba.. Hahaa..


Tapi,aku ada derhaka resepi sikit.. Aku campur mix vegetable dan sehelai daun limau.. Sedap sangat.. Bau haruuummmm....


P/s: korang sarapan dah ?? Makan aper??

5 comments:

  1. nampak sedap... yummyyy... atie pon suka masak simple cam ni.. :)

    ReplyDelete
  2. sedapnyee!

    wina pun ade 2 ekor bawal hitam dalam fridge tu..ingat nak masak asam pedasss :)

    ReplyDelete
  3. kenapa tak ajak akak nor ni sekali...

    ReplyDelete
  4. amboii..siap ada daun pisang bagai.. kelasss...

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page