Daisypath Anniversary tickers

28 February 2013

Hospital Ampang je..

Assalamualaikum...

Sekian lama sepi hari ni muncul bersama entry.hehe...ari ni nk cite pasal hospital tempat aku bersalin ari tu..

Macam yang dah sedia tau,aku dah selamat deliver bb qaira last week..yang sambut bb pun alhamdulillah semua doc,nurse pompuan....

Masa preggy ari tu,cadang-cadang nak deliver di private hospital..memandangkan opis aku memang cover untuk bersalin di beberapa hospital swasta..

Tapi,rasanya bersalin di hospital kerajaan atau swasta,sakit bersalin tetap sama je kan...setelah di google pasal hospital Ampang (dekat dengan umah) rasanya macam ok kot hospital ni..family macam x setuju sangat aku nak deliver kat private hospital..

Di hospital Ampang ada sediakan wad ikut class..ada 3rd class..rm15/nite..ada 2nd class..tak sure berapa rm untuk semlman sebab masa aku checkin 2nd class tu die suh bwk GL.tp GL aku untuk hospital swasta je. So die suh bayar deposit rm350 dulu.lepas tu die akan refund semula duit lebih masa check out dari hospital..

untuk bilik 2nd class ada 4 katil..dan 2 toilet..so 1 toilet untuk 2 orang pesakit..pakej ni same dengan hospital perubatan islam kg baru yang aku survey awal dulu..tapi hospital perubatan islam kg baru ni kene bayar rm1300 untuk 2h1m..

Bile malam,sejuk mencengkam..ekon kuat sangat..hujan lagi kat luar.sian bb qaira sampai menggeletar badan dia..

Makanan pun bukan main hebat..sarapan nasik dagang..tengah hari pulak sup bebola la..ikan kari la..buah limau lagi..tapi mil x bagi makan..hehe...mujur mil sampai awal.kalau tak memang aku belasah semua..

Aku checkin kat wad tu tak lama pun..1 malam je sebab bb qaira x de masalah..mama die pun x de masalah..

Husband uruskan benda yang perlu untuk aku n bb qaira keluar..bile die nak g amik duit refund,orang kaunter tu salah letak class wad aku..die letak aku kat 3rd class..total bil rm38 je..hehe..

Tu je la pasal hospital tu.tak reti nak buat review.heh..gambar pun tak hadoooo...

posted from Bloggeroid

13 comments:

  1. wahaha...
    tahniah mama may...

    sOnOknya dah dapat baby...
    dayah xder rezeki lagi...

    xder kejekan meh la jOin

    http://anakenyusni.blogspot.com/2013/02/segmen-siapa-blogger-bertuah.html

    ReplyDelete
  2. hehe...mesti geram je tengok makanan best, tapi tak leh makan...=D

    ReplyDelete
  3. hahaha..ok la review cmni pun..hehe..

    letak la gmbor latest baby qaira.. :)

    *family in law aku kbanyakannya suh bsalin kat ppum.dlm hati aku bkeras gak nk hosp serdang.ape sal ntah...

    ReplyDelete
  4. Laaaas...dah bersalin ke. Tahniah may.

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah semuanya dah selamat..
    Tahniah.. dapat bb girl mesti comel cam mama dia kan.. :)

    So selamat berpantang pulak k (^_^)

    ReplyDelete
  6. Nsib Baik MIL may samapai awal kalau x.. hehehe

    tapi nurul ade terdengar Mak nurul nasihat kat m.cik jgn makan makanan hospital lepas deliver, sebab diorang x ambik kira pantang kt semua.. sakit diorang cucuk ubat.. tapi bila dah balik rumah yang menanguung kt sendiri lah.. mase tu baru tau menyesal..

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah.. dah jadi mama dah may ni.

    tahniah tahniah!

    ReplyDelete
  8. tahniah...
    http://www.zahidahwahid.com

    ReplyDelete
  9. hahaha kemain meriah sarapan..sama mcm akak gak le...terasa mcm nk sebat aje..tp..kang sndiri yg merana hikhikhik

    ReplyDelete
  10. wina pun bersalin hospital ampang dulu & sgt puas hati

    tapi wina tak amik pakej pun..wad biasa pun dah ok sgt dah

    betul..sejuk giler malam²..makanan pun mewah² :)

    ReplyDelete
  11. Akk x prnh pg lagi hsptl ampang ni. Bagus la klw servis ok. Klw akk x suka bilik sorang sbb takut. Kalaw ramai ramai ada kawan leh borak boeak. 4 katil sebilik tu kira ok sgt. Lps ni bila pulak nak rambah..

    ReplyDelete
  12. Salam..tahniah atas kelahiran bby, anne just nk tanya, masa sakit tu kan..masa kena tahan wad, sape jek yg leh stay dengan kita..hubby leh stay ke?

    ReplyDelete
  13. nk tnya duit deposit dorang pulangkan blk ke mcm mna?

    total charge brp?

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page