Daisypath Anniversary tickers

19 September 2012

Tak mengidam pun cakap mengidam..nyampah pulak..

 
Tajuk entry tu dah tak macam tajuk pun..tapi dah macam ape yang aku nak taip dalam entry ni..tibe-tibe aku rasa marah..nyampah...tapi tak terluah..

Seperti yang sedia maklum..eceh...aku kan pregnant...semalam kan aku bawak buah salak datang opis..untuk jamu kawan-kawan..tibe-tibe sorang ni cakap..

'aii..aku ni makan buah salak ngalahkan orang ngandong!'

Terus aku balas, saya makan ni bukan sebab ngidam.dah mak mertua petik suruh bawak balik, bawak je la..

Hari ni, exec sebelah aku request nak lagi buah salak..mungkin teringat kat arwah ayahnye yang rajin kupaskan buah salak untuk dorang adik - beradek makan..so, aku bawak lagi..bagi perabis terus yang ada kat umah aku tu..sebab, si suami pun macam dah malas nak makan buah salak tu..tiap kali balik kampung, buah tu mesti ada kat umah..so, takde la nak kempunan ke ape kan..ada lagi yang berbunyik...

'ala..orang pregnant memang suka makan benda pelik-pelik tu..'

Panas hati pulak aku dengan mulut-mulut yang berbunyik tu..tampo laju-laju kang terus bisu..nampak tu...betapa aku tak sukanye orang kaitkan makan buah-buahan sebab ngidam...

Kalau aku makan jeruk pun di katekan ngidam..walhal masa aku bujang lagi aku memang makan jeruk pun..tak payah tunggu ngandung pun aku memang suka makan benda masam-masam tu..

nak kate aku ngidam bende pelik tu takde pulak rasanye..sebab memang dari bujang pun aku suke request macam-macam makanan pun...nak makan itu ini...cume bile dah ngandong ni, semuanye cepat sampat sampai kat aku..wahahahaha....best tol rasenye..macam nak ngandong tiap-tiap tahun..ehh.??!hehe


14 comments:

  1. ke diorang jeles?? hihihi..dah sabau je le.jgn marah2.nnti baby cenge.... :p

    ReplyDelete
  2. ehehe..biasa la..mulut orang ni.. dia tak pk kalau mulut tu orang lain punya dan kata pulak kat dia.. mesti hangin gak.. pedulikan je..

    err..saya pun jemu makan buah salak.. atuk husband selalu bagi bila kami balik kampung.. nak tolak tak sampai hati..

    ReplyDelete
  3. haa memg mcm tue kan, bila ada je yg kita nk mkn..seme dikaitkan dgn ngandung..padahal sblm ngandung memg dh duk mkn pun...betul memg stress

    ReplyDelete
  4. kekadang pelik gak asal ngandung jek dikaitkan ngn benda2 pelik2 & ngidam itu ini padahal mmg feveret kita pun kadang2 tu kan...sabo jer ler..hehehe

    ReplyDelete
  5. geram jugak biler dpt dduk dgn org sepejabat mcm tu.. mcm laa xpnh ~ kn kn

    ReplyDelete
  6. sabolah May.. biasalah mulut orang.. jangan dikisahkan.. nanti May plak yg tension..

    Kat office nurul ni lagi haru.. budak baru dah pandai sound org2.. dia sound adik2 kat department nurul.. ap lagi kitaorang yg senior ni balas balik.. terus diam budak baru tu...geram jer..

    ReplyDelete
  7. biasalah tu....
    orang ni..apa kite buat sume salah kat dia..

    suka hatilah kite nak makan buah salak ke ape ke..

    kalau kite makan buah lain kang sama gak celotehnya

    jadi biarkan..
    jgn buat diri kite stress..huhuhu

    ReplyDelete
  8. Biasalah tu, mulut org klo tak mengata memang tak sah...abaikan jer. Erk...buah salak tu pelik ker? Tak pon kan.

    ReplyDelete
  9. nk ngndung tiap2 tahun?? boleh2 takde slhnye tu..abaikn ape org nk kte :)

    ReplyDelete
  10. ye la may..mmg pelik..asal kita nk mkn jer mende pelik2 mesti dorang kaitkan dgn mengidam..hihihi

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum fieda....seronok kan masa mengandung ni...;)

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page