24 July 2012

Hukum sedekah al fatihah kepada haiwan yang dah mati

Assalamualaikum...

Haa..amik kaww tajuk panjang berjela...

Tibe-tibe teringat kisah exhousemate yang 'mengkebumikan' ularnya yang mati dalam pasu pokok daisy...kemudian mintak kami rakan serumah siram pokok tu tanpa mengetahui dalam tu ada ular yang dia panggil 'arwah'..

bile dah kantoi,baru tau rupanya dia dah memelihara ular dalam almari biliknye bermula cuti tahun baru cina tahun ni dan terkantoi di saat aku nak kawin!!

Waktu kejadian kantoi,aku tak berada di umah.nak kawen katekan.bizi ckit.

kalau korang , ape yang akan korang lakukan masa tu???

p/s:nak tau ape pulak yang terjadi kepada dia yang memelihara ular tu?

posted from Bloggeroid

15 comments:

  1. kalo tau da housemate bela ular, bagi kata putus direct jer smda dia nk pindah atau terus duduk rumah 2 tp kalo nak duduk, mohon ular 2 xda..takot kot

    ReplyDelete
  2. takutnya dgn kwn cik may tu...boleh pulak bela ulr dlm almri,huhu...

    ReplyDelete
  3. what?
    mau tak pengsan bila dapat taw hakikat camtu..
    sabar jelah dengan rumet cenggitu..
    silap hari bulan kalau ular die tu merayap keluar, tak ke naye?
    orang lain pun bela jugak binatang exotic ni tapi diorang letak dalam sangakr yang sepatutnye kan?

    nak printscreen tu boleh?
    :)

    ReplyDelete
  4. keh3..mcm2 rgam la..ada ke ptut bela ular syap2..ntah aneh2 je prangai

    ReplyDelete
  5. eeeeeeeee....sapa la ye bela ular dlm almari..klu sy mmg dh lama cabut lari

    ReplyDelete
  6. eeeeeeeee....sapa la ye bela ular dlm almari..klu sy mmg dh lama cabut lari

    ReplyDelete
  7. mana boleh bela binatang gitu senyap2..lagi2 kongsi umah dengan orang lain.buat nya binatang tu merayap ke bilik orang lain kan naya..

    ReplyDelete
  8. mak aii ular kot..fuhh kalau ayu baru tau dah takut n getar dah..geli ular2 ni takut..hehe..salam 5 ramadhan dear ;-)

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum May...alamak mcm tu pun ada ek takut gak ...:)

    ReplyDelete
  10. takutnya May.. Bahaya tul housemate may tu..

    ReplyDelete
  11. sepatutnya dia tak boleh wat macam tu.. bukan semua orang sukakan ular sebagai haiwan peliharaan..

    ReplyDelete
  12. ahahha...seb baik tak terlepas time dia idop. ... arwah da pun ye?? hehe

    ReplyDelete
  13. seramnye de housemate camtu..

    ReplyDelete
  14. mak aih..tu kalau terpukul dgn penyapu jgn salahkan org lain

    ReplyDelete

tinggalkan jejak banyak-banyak tau!!
Terima Kasih Daun Keladi,
Nanti-nanti datang la lagi.. =)

Pink Diamond
 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

|Top of page